ترس از جراحی دندان عقل

دکتر نجمه زندی پور (جراح دهان و فک و صورت) می تواند دندان عقل را در یک جراحی سرپایی تحت درمان قرار دهد. جراحی و کشیدن دندان عقل (دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته) معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود بیمار درد و ناراحتی ( طوری که بیمار فکر میکند اصلا درمان شروع […]
دکتر نجمه زندی پور (جراح دهان و فک و صورت) می تواند دندان عقل را در یک جراحی سرپایی تحت درمان قرار دهد. جراحی و کشیدن دندان عقل (دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته) معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود بیمار درد و ناراحتی ( طوری که بیمار فکر میکند اصلا درمان شروع نشده است. ) را اصلا احساس نمی کند، در ابتدا جراحی، دکتر نجمه زندی پور با بی حسی موضعی در ناحیه استخوان فک، بافت لثه و دندان، باعث می شود که در زمان کشیدن ، درمان بدون درد (بعد از تزریق ماده بی حسی، ناحیه تزریق شده شروع به بی حسی می کند و منجر می شود که در هنگام کشیدن دندان، اصلا احساس درد و ناراحتی نکینم.) انجام گردد پس در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور، نگران ترس از جراحی دندان عقل نداشته باشید.

ترس از جراحی دندان عقل

دلایل ترس مردم از دندانپزشک :

1. تجربه بد در درمان‌های دندانپزشکی
  2. سابقه ضربه دیدن سر و گردن
  3. تجربه های آسیب زای ( سوء استفاده بدنی و جنسی )
  4. افسردگی و اضطراب عمومی
  5. خجالت می کشید.
  6. نگران تورم و عفونت بعد از جراحی
  7. اضطراب از دندانپزشک (عدم اعتماد به دندانپزشک)
  8. اختلال وسواسی فکری (وسواس نسبت به تمیزی محیط‌ پزشکی و دندانپزشک).
  9. ترس از درد دندان
  10. ترس از تزریق داروی بی حسی دندان
  11. یک ترس ناشناخته دارید.
  12. حس های محیط دندانپزشکی، صداها یا بوها را دوست ندارید.

تعیین میزان درد پس از کشیدن دندان عقل به 2 عامل قابل پیش بینی می باشد:

1.  آستانه تحمل درد در افراد : با توجه به فیزیولوژی بدن اشخاص مختلف، مقدار تحمل درد کاملا متفاوت می باشد.
  2.  وسعت جراحی : بین افراد مختلف جراحی دندان عقل متفاوت می باشد و طبیعتا اگر وسعت کار گسترده تر باشد فرد التهاب و درد بیشتری را تجربه می کند البته قابل توجه است که این درد با مسکن قابل کنترل است.