جراحی دندان عقل چقدر طول می کشد؟

از رایجترین دلایل عقب انداختن درمان دندان ها درواقع ترس از انجام درمان های دندانپزشکی است. به همین خاطر دندان ها به حدی پوسیده می شوند که دندانپزشک نمی تواند آنها را بکشد و جراحی دندان را توصیه میکند. طول مدت زمان جراحی دندان عقل بستگی به نحوه قرار گیری دندان در لثه و سختی […]

از رایجترین دلایل عقب انداختن درمان دندان ها درواقع ترس از انجام درمان های دندانپزشکی است. به همین خاطر دندان ها به حدی پوسیده می شوند که دندانپزشک نمی تواند آنها را بکشد و جراحی دندان را توصیه میکند. طول مدت زمان جراحی دندان عقل بستگی به نحوه قرار گیری دندان در لثه و سختی جراحی دارد. در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور تلاش می شود جراحی دندان با کمترین عارضه انجام شود. پزشک مراقبت های بعد از جراحی را آموزش داده راه حل های جایگزین نمودن دندان جراحی شده (ایمپلنت دندان) را پیشنهاد می دهد.

جراحی دندان عقل چقدر طول می کشد؟

• پس از انجام  جراحی دندان عقل  و خارج شدن دندان عقل فرد می تواند به خانه رفته و با رعایت توصیه ‌های دندانپزشک استراحت کند.
  • با توجه به شرایط دندان عقل بیمار برای انجام عمل جراحی می توان از بیهوشی آرامبخش، بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی استفاده کرد.
  • اگر دندان عقل بیمار عفونت داشته باشد دندانپزشک آنتی بیوتیک تجویز کرده و تا زمانی که عفونت درمان نشود جراحی به تعویق می افتد.
  • به خاطر داشته باشید شب قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب غذا و نوشیدنی میل ننموده باشید.
  • در بافت لثه پزشک جراح ابتدا برشی را ایجاد می کند تا دندان و استخوان فک قابل مشاهده باشد.
  • اقدام به قطع اتصال ریشه دندان و استخوان فک میکند.
  • در نهایت دندان را خارج می کند.
  • محل زخم بخیه و پانسمان می شود.

روند بهبودی بعد از جراحی دندان عقل

• خونریزی خفیف و تشکیل لخته خون (روز اول)
  • بهبود تورم دهان و گونه ها (روز دوم و سوم)
  • بسته شدن محل جراحی و کشیدن بخیه ها (روز هفتم)
  • کاهش و بهبودی درد و سختی فک (روز هفتم تا دهم)
  • بهبودی کامل و رفع هرگونه درد و کبودی و تورم (بعد از دو هفته)
  • با خونریزی شدید یا عفونت محل جراحی این روند بهبودی امکان دارد طولانی تر شود.