جراحی چانه جلو آمده

این جراحی چانه جلو آمده در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور تحت بیهوشی عمومی انجام شده و بین 40 دقیقه تا یک ساعت مدت زمانی است. که صرف این عمل می شود. معمولا نیازی به بستری در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور نمی باشد. بیمار پس از چند ساعت بنا به تشخیص دکتر […]

این جراحی چانه جلو آمده در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور تحت بیهوشی عمومی انجام شده و بین 40 دقیقه تا یک ساعت مدت زمانی است. که صرف این عمل می شود. معمولا نیازی به بستری در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور نمی باشد. بیمار پس از چند ساعت بنا به تشخیص دکتر نجمه زندی پور از بخش مرخص می گردد. مگر در مواقعی که مشکلات خاصی پیش امده باشد و دکتر نجمه زندی پور تشخیص دهد. بیمار تحت کنترل قرار گیرد.

این جراحی از داخل دهان (جای زخم یا اسکار بر روی چانه باقی نمی ماند.) صورت می گیرد. برای جراحی برشی از بین لثه ها در داخل دهان و لب پایینی (تا به استخوان چانه و فک پایین دسترسی پیدا شود) داده می شود. سپس چانه با کمک ابزار مخصوص برش داده شده تا بتوان به راحتی آن را شکست. بعد از جابجایی، استخوان به وسیله صفحات مخصوص و پیچ های فلزی در وضعیت دلخواه قرار می گیرد. تا حالت جلو آمدگی آن اصلاح شود. در پایان لثه در داخل دهان با استفاده از بخیه های جذبی بهم دوخته می شوند. پس از 14 روز این بخیه جذب شده. قبل از ترخیص از کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور موقعیت جدید چانه بوسیله تابش اشعه ایکس چک و بررسی می گردد.

"<yoastmark

مراقبت های لازم بعد از جراحی چانه جلو آمده

در اکثر جراحی ها برای پیشگیری از عفونت که شایع ترین عارضه می باشد، از آنتی بیوتیک استفاده می شود. در جراحی چانه جلو آمده چون در داخل دهان بیمار برش داده شده است. احتمال عفونت است. پس در صورت تجویز این داروها توسط  دکتر نجمه زندی پور، مرتب و به موقع مصرف نمایید تا مشکل خاصی بعد از عمل برایتان پیش نیاید.

مراقب آسیب رسیدن به ناحیه صورت (به هیچ عنوان نباید ضربه ای به ناحیه چانه و دهان فرد وارد شود.) خود باشید.

بعد از جراحی چانه جلو آمده تا مدتی از غذاهای آبکی که نیاز به جویدن نداشته باشد. استفاده نمایید.

تورم و کبودی جز عوارض شایع می باشد. به همین دلیل می توانید برای کاهش درد و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین داروهای مسکنی که دکتر نجمه زندی پور تجویز می نماید بسیار کمک کننده است. این مشکلات به تدریج بعد از چند روز کاهش می یابد.

مشکلاتی که در اثر چانه جلو آمده ایجاد می‌شود عبارتند از:

• مشکل در صحبت کردن و گفتار صحیح
  • درد مزمن فک