جراحی کوچک کردن چانه

جراحی کوچک کردن چانه بسیار راحت می باشد. مدت زمان این عمل در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور بین 30 الی 45 دقیقه می باشد. اقدامات لازم قبل از جراحی کوچک کردن چانه در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور عدم مصرف سیگار و دخانیات و نوشیدن الکل تا دو هفته قبل از جراحی […]

جراحی کوچک کردن چانه

اقدامات لازم قبل از جراحی کوچک کردن چانه در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور

• عدم مصرف سیگار و دخانیات و نوشیدن الکل تا دو هفته قبل از جراحی
  • مصرف آسپیرین و داروهای حاوی آسپیرین، از یک هفته قبل از جراحی ممنوع ( این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.) می باشد.
  • عدم استفاده از داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی تا یک هفته قبل از جراحی

روند جراحی کوچک کردن چانه در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور

• ابتدا برشی در داخل دهان ایجاد می شود.
  • متخصص با استفاده از ابزاری خاص، استخوان چانه را جدا می کند، تغییر شکل می دهد و در آخر، جهت برقراری توازن، استخوان اضافی را بر می دارد.
  • قسمت سر چانه تغییر موقعیت داده می شود. و با استفاده از سیم و پلاک در جای جدید ثابت خواهد شد.
  •  برش ها بخیه زده می شوند.

دوره نقاهت جراحی کوچک کردن چانه

• این جراحی دوره نقاهت بسیار کوتاهی را به همراه دارد.
  • بیمار تا چند روز در ناحیه چانه و فک، ممکن است. احساس درد(با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک، کنترل می شود.) داشته باشد.
  • فرد میتواند تا دو هفته بعد از جراحی کارهای روزمره خود را انجام دهد.
  • بیمار باید از انجام فعالیت های سنگین به مدت شش هفته خودداری کند.
  • این احتمال است. که جویدن مواد غذایی طی چند روز اول بعد از جراحی برای بیمار کمی سخت باشد.
  • در این جراحی چون برش ها در داخل دهان ایجاد می شوند. هیچ گونه جای اسکاری در این جراحی بر جای نخواهد ماند.
  • در رابطه با عوارض احتمالی این جراحی باید گفت که احتمال بروز التهاب تا چند هفته بعد از جراحی وجود دارد. در موارد خیلی کم شاهد بروز عفونت در این جراحی خواهیم بود.