دوره نقاهت پروتز چانه

ایمپلنت چانه یا همان پروتز چانه در کلینیک تخصصی دکتر نجمه زندی پور، یک پروتز از جنس سیلیکون جامد می باشد. این نوع از ایمپلنت در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد تا بتوان در همه افرادی که کاندید جراحی پروتز چانه هستند، استفاده کرد. ویژگی های جنس ایده آل برای پروتز چانه شامل […]

دوره نقاهت پروتز چانه

ویژگی های جنس ایده آل برای پروتز چانه شامل موارد زیر است:

1. نباید باعث بروز حساسیت یا عفونت گردد.
  2. از استحکام و پایداری مناسب برخوردار باشد.
  3. قابلیت خارج کردن داشته باشد.
  4. نباید برای بافت های اطراف ضرری ایجاد کند.
  5. منعطف و از شکل پذیری خوبی برخوردار باشد.

دوره نقاهت پروتز چانه

اکثرا کسانی که جراحی پروتز چانه انجام می دهند دوران نقاهت کوتاهی دارند و می توانند به انجام اکثر فعالیت های روزانه خود باز گردند.

در مدت هفت روز بیمار تا حدود زیادی بهبود می یابد. درد بعد از جراحی پروتز چانه به راحتی با داروهای مسکن و کمپرس های یخ کنترل می گردد. بعد از جراحی بیمار باید به پشت بخوابد و صورت خود را همواره به سمت بالا نگاه دارد. باید سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد. برای حداقل یک تا دو هفته بعد از جراحی پروتز چانه برای کم شدن تورم بعد از جراحی و حفاظت از بخیه ها این مراقبت ها باید صورت گیرد.

بهتر است تا یک روز بعد از جراحی پروتز چانه، رژیم غذایی کاملاً مایعات باشد. فعالیت های فیزیکی سنگین تا سه الی چهار هفته نباید انجام بدهید. رعایت کردن نکاتی که جراح به بیمار می گوید بسیار اهمیت (این مراقبت ها بر روند بهبود و نتیجه نهایی جراحی تاثیر می گذارد.) دارد. نتیجه جراحی را می توان حدوداً یک ماه بعد از جراحی مشاهده کرد. و نتیجه کاملاً نهایی بعد از سه ماه قابل مشاهده است. به بیان دیگر زمانی که تورم و التهاب ناحیه جراحی کاملاً برطرف شود می توان نتیجه نهایی را مشاهده کرد.