عوارض جراحی چانه

چانه تقش بسیار مهمی در زیبایی و تقارن صورت را دارد و از طریق سازگاری با فرم صورت افراد تعیین کننده تعادل در چهره افراد است. جراحی چانه امروزه بسیار رواج دارد. قبل از اینکه اشخاص برای انجام عمل جراحی چانه یا ژنیوپلاستی تصمیم بگیرند، بهتر است در مورد عوارض مرتبط با جراحی چانه اطلاعات […]

چانه تقش بسیار مهمی در زیبایی و تقارن صورت را دارد و از طریق سازگاری با فرم صورت افراد تعیین کننده تعادل در چهره افراد است. جراحی چانه امروزه بسیار رواج دارد. قبل از اینکه اشخاص برای انجام عمل جراحی چانه یا ژنیوپلاستی تصمیم بگیرند، بهتر است در مورد عوارض مرتبط با جراحی چانه اطلاعات لازم را داشته باشند و آن ها را بشناسند در صورتیکه احتمال دارد بعد از عمل ظاهر نشوند.

عوارض جراحی چانه

عوارض جراحی چانه:

• درد (در ناحیه اطراف چانه ، فک و دهان حداقل در چند روز اول پس از جراحی ) بعد از جراحی چانه

درد باعث می شود. که جویدن ، صحبت کردن یا لبخند زدن در روزهای بعد از عمل دشوار باشد. پزشک برای بیماران، داروهای ضد درد را تجویز می کند که باید طبق دستورالعمل برای کنترل درد مورد استفاده قرار گیرند.

• تورم در ناحیه چانه بعد از جراحی پروتز چانه

تورم در ناحیه چانه ، معمولاً  بیش از یک هفته طول نمی کشد و پس از سپری شدن این مدت ، بخش عمده ای از آن ، فروکش می کند. برای از بین رفتن تورم و رسیدن به نتایج دلخواه جراحی تا شش هفته زمان مورد نیاز است. متخصص برای بیماران استفاده از کیسه های یخ را توصیه میکند.

•  جا به جا شدن پروتز چانه

به جز ایمپلنت های مدپور یا MedPor ، ایمپلنت های سیلاستیک یا سیلیکون دارای قابلیت انعطاف پذیری هستند ، بنابراین در موارد نادر ، بخشی از ایمپلنت که گاهی باله خارجی آن می باشد ، به خارج از حفره بین استخوان و پوشش اطراف آن جابجا می شود. این مشکل معمولاً به سادگی قابل تصیح می باشد و با پیچاندن ایمپلنت به سمت فک پایین از بروز آن پیشگیری می شود.

• عفونت چانه

عفونت کاشت چانه بسیار نادر است. این مشکل با مصرف آنتی بیوتیک ها  درمان می شود. در صورت عدم موفقیت، ممکن است برداشتن پیوند چانه به منظور از بین رفتن عفونت مورد نیاز باشد.

• بی حسی لب پایین بعد از جراحی چانه

بی حسی لب پایین بعد از جراحی چانه، حرکات لب را مختل نمی کند ، بلکه توانایی خوردن طبیعی و گفتار به طور منفی تحت تاثیر قرار می گیرد.

• کبودی بعد از جراحی چانه

در صورت بروز کبودی بعد از جراحی چانه استفاده از کیسه های یخ می تواند کمک زیادی به رفع و فروکش کردن سریع تر کبودی بعد از عمل جراحی چانه نماید.

• درد مزمن یا جای زخم هایپرتروفیک پس از عمل چانه

درد مزمن یا جای زخم هایپرتروفیک، بروز آن ها نادر می باشد. درمان اسکار یا جای زخم موضوع دیگری است. اما نادر است. با این حال، درد مزمن پس از قرار دادن چندین کاشت دیده می شود.