ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال در کرج چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت دیجیتال در کرج چگونه انجام می‌شود؟ ایمپلنت دیجیتال به روش های جدیدتر درمان ایمپلنت دندان گفته می‌شود که در مراحل مختلف آن از تکنولوژی های دیجیتال و تجهیزات جدید بهره گرفته تا نتیجه سریعتر، دقیق تر و راحت تر حاصل شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ایمپلنت دیجیتال بیان کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در ایمپلنت دیجیتال از عکس و فناوری های سه بعدی برای موقعیت یابی دقیق استخوان و عصب ها استفاده می‌شود و این شبیه سازی باعث می‌شود دقت کاشت بیشتر شده، ریسک ها، برش و خونریزی به حداقل رسد. در ایمپلنت دیجیتال از یک راهنما به نام سرجیکال گاید استفاده می‌شود که به هبچ وجه به بافت و عصب ها آسیبی وارد نشده و ایمپلنت در بهترین جای استخوان قرار بگیرد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جراحی برش حداقل چیست؟

در کاشت ایمپلنت دیجیتال به علت این که کوچکترین برش انجام می‌شود، خونریزی و تورم ناحیه جراحی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و نیازی نیست پزشک لثه را تا استخوان برش زده و وضعیت عصب های ناحیه را بررسی کند. در ایمپلنت دیجیتال به دلیل برش موضع یا فلپ لس درد و خونریزی کاهش یافته است و همین موضوع از مهم ترین مزیت های این روش است.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت یک روزه دندان در کرج

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

برای انجام این روش درمانی باید مانند روش ایمپلنت ساده شرایطی که در ادامه آن ها را بیان می‌کنیم داشته باشید تا کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت دیجیتال در کرج باشید. این شرایط عبارتند از:

  • سلامت دهان و لثه
  • وضعیت نرمال سلامتی عمومی بدن
  • توانایی رعایت بهداشت دهان و دندان پس از ایمپلنت دیجیتال
  • داشتن استخوان مقاوم فک برای کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام ایمپلنت دیجیتال در کرج، از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان ها و موقعیت عصب استفاده می‌شود. پزشک برای انجام ایمپلنت دیجیتال، گاید ایمپلنت که محل دقیق قرار دادن ایمپلنت را مشخص می‌کند را در دهان بیمار قرار می‌دهد. سپس بعد از بی حس کردن فک سوراخ کوچکی به اندازه پایه ایمپلنت در لثه و استخوان فک ایجاد می‌کند و پایه ایمپلنت را درون آن قرار می‌دهد. پس از قرار دادن پایه ایمپلنت، برخلاف ایمپلنت های سنتی نیاز به بخیه وجود ندارد و برش ایجاد شده برای قرار دادن ایمپلنت دیجیتال به قدری کوچک است که به بخیه احتیاج پیدا نمی‌کند. پس از جوش خوردن پایه به استخوان، نوبت اتصال اباتمنت و روکش است. برای روکش ایمپلنت باید قالب گیری انجام شده و توسط لابراتوار به صورت دیجیتال ساخته شود.

ایمپلنت دیجیتال چه مزایایی دارد؟

همان طور که ذکر شد در ایمپلنت دیجیتال از تجهیزات نوین برای کاشت دقیق استفاده می‌شود. ایمپلنت دیجیتال مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  • ساده تر و کوتاه تر بودن این روش به سایر روش ها
  • داشتن طول عمر بالا
  • راحت تر بودن جویدن با ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با ایمپلنت های سنتی
  • نزدیک کردن عملکرد دندان ها به دندان های طبیعی تر
  • ساده تر و کوتاهتر بودن نحوه ساخت و طراحی ایمپلنت دیجیتالی
  • عدم نیاز به بخیه
  • موقعیت یابی دقیق تر
  • کاهش تعداد دفعات مراجعه به پزشک
  • کاهش درد و تورم
ایمپلنت دیجیتال در کرج چگونه انجام می‌شود؟

بهترین سن برای ایمپلنت دیجیتال

شرایط سنی خاصی برای کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. بهترین سنی که افراد می‌توانند برای ایمپلنت دیجیتال اقدام کنند در دختران پس از 15 سالگی و پسران پس از 17 سالگی اقدام به کاشت ایمپلنت دیجیتال کنند. اما در برخی موارد ممکن است فرد به دلیل تصادفات و یا اتفاقات مختلف دندان خود را از دست داده باشد. به همین منظور نیاز به ایمپلنت دیجیتال خواهد بود.

عمر ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت های دیجیتال نسبت به ایمپلنت های سنتی، می‌توانند سال های بیشتری دوام داشته باشند. در صورت مراقبت درست و اصولی حتی می‌توان تا آخر عمر از ایمپلنت ها بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. دلیل عمر بالای ایمپلنت دیجیتال، دستگاه ها و نرم افزار هایی است که هنگام کاشت ایمپلنت از آن ها استفاده می‌شود. نرم افزارهای سه بعدی و دستگاه های فوق پیشرفته که برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌شوند، احتمال بروز خطا به حداقل رسانده و کمک می‌کنند تا قطعات ایمپلنت در بهترین شرایط نصب شوند. ایمپلنت دیجیتال به طور معمول بین 25 تا 30 سال و بیشتر عمر می‌کند.  پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به جراحی مورد نظر و تجربه کمترین عوارض برای انجام ایمپلنت دیجیتال به بهترین متخصص فک و صورت در کرج مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *