پرسش و پاسخ

• جراحی چانه در چه مواردی کاربرد دارد؟

جراحی چانه نوعی جراحی زیبایی محسوب شده که در افراد با اهداف مختلفی انجام می‌شود. این جراحی برای اصلاح چانه عقب رفته، متقارن کردن چانه یا بلند و کوتاه کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد با انجام این عمل می‌توان غبغب را تا حدود زیادی مخفی کرد.

• سن مناسب عمل بینی چه زمانی است؟

تا قبل از سن 18 سالگی انجام جراحی بینی به علت این که می‌تواند نتایج غیر قابل جبران و بلند مدتی ایجاد کند، امکان پذیر نمی‌باشد. بهترین زمان برای انجام این جراحی سن 20 تا 30 سال است. به این نکته توجه داشته باشید که جراحی بینی در سنین بالا دوران نقاهت را طولانی تر می‌کند.

• آیا جراحی همزمان بینی و چانه امکان پذیر است؟

یکی از مهمترین تغییراتی که همزمان با جراحی بینی می‌توانید آن را انجام دهید، جراحی چانه برای رفع مشکلات مربوط به چانه می‌باشد. در این موارد همیشه جراحی فک قبل از بینی جراحی انجام می‌شود. انجام همزمان عمل بینی و چانه ویژگی های صورت را بهبود بخشیده و می‌تواند نمای نیم رخ متعادلی برای فرد ایجاد کند.

• آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

یکی از سوالاتی که پیش از انجام ایمپلنت برای افراد پیش می‌آید این است که آیا انجام ایمپلنت درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که انجام ایمپلنت تا حدودی درد دارد اما این درد غیر قابل تحمل نیست. شما در طول انجام جراحی به علت بی حسی دردی احساس نخواهید کرد. میزان درد ایمپلنت دندان با توجه به شرایط فرد متفاوت می‌باشد.

• جراحی بینی حین آنفولانزا چه خطری می‌تواند داشته باشد؟

جراحی بینی و بیهوشی زمانی که دچار آنفولانزا هستید می‌تواند حین خروج از بیهوشی برای شما خطرناک باشد. سرفه و گلو درد یک عارضه شایع پس از بیهوشی و جراحی بینی می‌باشد. حال با وجود آنفولانزا اگر بیهوشی و جراحی بینی انجام شود این دو عارضه می‌تواند شدیدتر شود. افزایش سرفه پس از جراحی بینی می‌تواند سبب بیشتر شدن ورم بینی و تاخیر در جوش خوردن بینی شود. به همین خاطر حتما در صورتی که احساس ابتلا به آنفولانزا را دارید، زمان جراحی خود را به تعویق بیاندازید.