جراحی بینی گوشتی در کرج

جراحی بینی گوشتی در کرج

جراحی بینی گوشتی در کرج یکی از حساس ترین جراحی های زیبایی صورت می‌باشد. بینی های گوشتی به سبب پوست ضخیم، غضروف های نازک و همچنین بافت استخوانی کمتر نسبت به بینی های استخوانی، جراحی سخت تر وپیچیده تری خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره جراحی بینی گوشتی و انواع آن بیان کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

عمل بینی گوشتی در کرج

بینی های گوشتی با توجه به پوست ضخیمی که دارند، برای فرم دهی مسیر بسیار دشواری را برای طی کردن دارند. محدودیت های بزرگی که بر سر راه این بینی ها وجود دارد، میزان وسعت و ضخامت پوست، کم بودن و ضعیف بودن غضروف ها و بافت استخوانی می‌باشد. هدف اولیه در جراحی بینی گوشتی در کرج بهبود فرم چهره بیماران و حفظ توازن اجزای صورت با یکدیگر می‌باشد. به سبب حساسیت بالا این نوع بینی، حتما باید جراح با تجربه و با مهارتی، برای جراحی بینی گوشتی انتخاب شود. طی جراحی بینی های استخوانی وغضروفی، با تغییرات پایه ای بر استخوان ها و غضروف های بیماران، به راحتی فرم دلخواه برای آن ها ایجاد می‌شود. اما ایجاد تغییرات مد نظر بیماران بینی گوشتی به آسانی جراحی بینی استخوانی در کرج نبوده و نیاز به استفاده از تکنیک های خاص جراحی می‌باشد. دکتر نجمه زندی پور یکی از بهترین جراحان بینی گوشتی در کرج می‌باشند. یکی از توصیه های ایشان به بیماران با بینی گوشتی، پیش از جراحی آن است که با توجه ضخامت پوستشان، آر اف فرکشنال انجام دهند، این کار با کاهش ضخامت پوست، به فرم دهی بینی حین عمل و کاهش زودتر ورم بینی گوشتی کمک شایانی می‌کند.

انواع روش های عمل بینی گوشتی

پزشک متخصص با توجه به ویژگی های جسمانی شما جراحی بینی را با یکی از روش های زیر انجام می‌دهد:

جراحی بینی گوشتی به روش باز

در این روش پزشک با دید مستقیم جراحی می‌کند. در این روش برش هایی در اطراف سوراخ بینی ایجاد کرده و پوست بینی را به طور کامل برمی‌دارد. جراح در جراحی به روش باز کاملا به اجزای داخل بینی می‌تواند دسترسی داشته باشد و در صورت وجود مشکل تنفسی برای بهبودی آن اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

جراحی بینی گوشتی به روش بسته

در این روش جراح برش های موردنیاز را درون سوراخ بینی ایجاد کرده و هیچ برش یا زخمی روی بینی نخواهد بود. روش عمل بینی گوشتی بسته زمانی که صرفا قصد جراحی زیبایی دارید و تغییرات موردنیاز بسیار جزئی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی بینی گوشتی در کرج

انواع مدل عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

عمل بینی گوشتی فانتری (عروسکی)

این عمل باعث ایجاد قوس زیاد روی بینی می‌شود. معمولا جراحان انجام عمل بینی گوشتی را به دلیل فرم گرد نوک بینی گوشتی قبول نمی‌کنند.

عمل بینی گوشتی نیمه فانتزی

این نوع از مدل جراحی بینی قوس کمتری نسبت به جراحی بینی های عروسکی کامل دارد.

عمل بینی گوشتی طبیعی

بهترین حالتی که برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم برای جراحی استفاده می‌شود، جراحی به شکل طبیعی می‌باشد. در جراحی گوشتی طبیعی قوس بسیار ملایمی روی بینی مشاهده می‌کنید و برای افرادی که نمی‌خواهند تغییر زیادی در این ناحیه داشته باشند استفاده می‌شود.

آیا جراحی بینی گوشتی با لیزر امکان پذیراست؟

جراحی بینی در کرج از طریق لیزر فقط برای رفع مشکلات سطحی پوست بینی مانند رفع آکنه، جای جوش و قرمزی و تقویت کلاژن  مفید است. لیزر از طریق تابش پرتو نور باعث کمرنگ شدن لکه های روی پوست و بهبود منافذ می‌شود. این تکنیک در واقع به رفع مشکلات بینی مانند حذف پولیپ، پیوند غضروف و … کمکی نمی‌کند. به همین علت جراحی بینی با لیزر عملکرد مهمی ندارد و برای ایجاد تغییر شکل بینی گوشتی حتما باید در استخوان بینی و غضروف آن برشی ایجاد شود.

آیا بینی گوشتی پس از جراحی برگشت پذیر است؟

اگر بعد از عمل بینی گوشتی در عرض 6 ماه از عمل به نتیجه دلخواه خود برسید، بعید است که تغییرات عمده ای در شکل ظاهری بینی عمل شده ایجاد شود و بینی به همان شکل و حالت باقی می‌ماند. البته برگشت پذیر بودن بینی گوشتی به روند جراحی و مهارت های جراح، میزان مراقبت های بعد از عمل و … بستگی دارد. برخی از جراحان برای تغییر نوع بینی آن را بیش از حد کوچک می‌کنند که این کار باعث می‌شود فرم بینی از بین برود. به همین علت در برخی موارد گفته می‌شود که بینی های گوشتی برمی‌گردد. این به دلیل فضای بین پوست و اشباع آن توسط مایع بافت همبند است.

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دلیل ظرافت هایی که در حین عمل نیاز دارد، سخت تر از سایر عمل ها محسوب می‌شود. هزینه این عمل بسته به نوع بینی گوشتی و نوع جراحی طبق نظر پزشک محاسبه می‌شود. به علاوه هزینه جراحی بینی به دستمزد جراح، مهارت و تجربه جراح و همچنین میزان رضایت مراجعین با بینی گوشتی می‌باشد. مشکلات اولیه نظیر انحراف شدید، وجود پولیپ های بینی به سبب افزایش کار جراح بینی، ممکن است بر میزان هزینه عمل بینی گوشتی موثر باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *