cosmetic-ear-surgery

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش که با نام جراحی اتوپلاستی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند شکل، موقعیت و تناسب گوش را نسبت به دیگر اجزای صورت بهبود ببخشد. این جراحی می‌تواند عیوب مادرزادی نظیر بیش از حد بزرگ بودن و یا برآمده بودن گوش را اصلاح کند. علاوه بر این، بدشکلی گوش که در اثر آسیب‌های جسمی ایجاد می‌گردد یا با رشد کودک نمایان‌تر می‌شود، برطرف نموده و ظاهر بهتری به آن می‌بخشد. (برای مشاوره رایگان با کلینیک دکتر نجمه زندی پور تماس بگیرید)

این عمل از طریق ایجاد برشی در پشت گوش انجام می‌‌شود که جراح را قادر می‌سازد تا غضروف پشت گوش را تا حدی که گوش به سمت سر بخوابد، کاهش دهد. ممکن است در طی این جراحی از بخیه‌های دائمی به منظور نگه داشتن گوش در محل مورد نظر استفاده شود. تکنیک دیگر شامل تا کردن غضروف بر روی خودش است، تا حدی که گوش به سمت سر نزدیک‌تر شود.بیشتر جراحی‌های اتوپلاستی در مطب پزشک و یا مراکز عمل‌های سرپایی انجام می‌شوند. در مواردی که شخص مراجعه کننده یک فرد بالغ است، عمل جراحی تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و شخص می‌تواند همان روز به خانه برگردد. اما در صورتی که عمل جراحی پیچیده باشد، شخص باید بعد از عمل در بیمارستان بستری گردد. گاهی اوقات در مواردی که عمل جراحی بر روی یک کودک انجام می‌شود، ممکن است تشخیص پزشک جراح این باشد که کودک یک شب در بیمارستان بماند.

cosmetic-ear-surgery
جراحی زیبایی گوش

انواع مختلف جراحی اتوپلاستی

اصلاح گوش‌های برآمده با استفاده از تکنیک‌های جراحی به منظور ایجاد و یا افزایش چین مارپیچی گوش (تنها در دیواره داخلی گوش) و یا کاهش غضروف داخلی پشت گوش (بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین فرورفتگی گوش بیرونی) انجام می‌شود.جراحان از بخیه‌های خارجی برای بستن شکاف جراحی در پشت گوش استفاده می‌کنند. جراحان ما در کلینیک رازی عمل اتوپلاستی را با در نظر گرفتن شرایط هر بیمار انجام داده و طبیعی‌ترین نتایج را به بیماران خود ارائه می‌د‌‌هند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *