مراحل جراحی بینی طبیعی در کرج

عمل بینی طبیعی در کرج چگونه انجام می‌شود؟ 

عمل بینی طبیعی در کرج چگونه انجام می‌شود؟ در جراحی بینی طبیعی علاوه بر حفظ زیبایی بینی و رعایت استانداردهای بینی، باید بینی با فرم و سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد. در حین انجام این جراحی مشکلات موجود در بینی مانند مشکلات تنفسی و .. برطرف شده و تغییراتی در ساختار بینی و ظاهر بینی به طور جزئی اعمال می‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره جراحی بینی طبیعی بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با جراحی بینی طبیعی

یکی از جراحی های بینی که محبوبیت بالایی دارد، جراحی بینی طبیعی می‌باشد. در روش جراحی بینی طبیعی پزشک تلاش می‌کند برخلاف مدل های عروسکی و فانتزی، با کمترین تغییرات مشکل را حل کند. در این نوع از جراحی تغییرات زیادی در ساختار کلی بینی و پره های آن ایجاد نمی‌شود و فرم و چهره مراجعه کننده تا حدود زیادی ثابت است. در عمل بینی طبیعی فاصله استاندارد بین بینی و لب و چانه باید حفظ شود و زاویه بین لب و بینی باید 90 درجه باشد. پزشک با در نظر گرفتن طول بینی، می‌تواند این فاصله را به دست آورد. معمولا افرادی که قصد دارند تا با کمترین میزان تغییر در فرم ظاهری بینی، مشکلات بینی اعم از پولیپ را برطرف و درمان کنند، از این روش استفاده می‌کنند. یکی از اهداف اصلی این جراحی کاهش بینی در تمام ابعاد آن است. عمل بینی طبیعی در طول جراحی، به تمرکز و دقت بالا نیازمند است، زیرا یک خطای کوچک یا تغییر بیش از اندازه میتواند بینی را از فرم طبیعی خارج کند. بنابراین برای انجام جراحی بینی طبیعی به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

جراحی بینی طبیعی در کرج

نحوه انجام جراحی بینی طبیعی در کرج

در این جراحی برش هایی به روش باز یا بسته روی بینی توسط بهترین جراح بینی در کرج ایجاد خواهد شد. در روش باز برش ها روی قسمت میانی بینی و در روش بسته برش ها در داخل بینی ایجاد خواهد شد. پس از ایجاد برش ها و برطرف کردن مشکلات بینی، پزشک تغییراتی جزئی متناسب با استانداردهای بینی طبیعی روی بینی اعمال خواهد کرد. برای این جراحی جراح پشت بینی را صاف کرده و قوس بسیار کمی و جزئی به بینی خواهد داد تا بینی کاملا طبیعی به نظر برسد. سرانجام پس از اعمال تغییرات برش های ایجاد شده بخیه زده خواهد شد.

معیارهای بینی طبیعی

زمانی که خطی از وسط پیشانی رسم می‌کنیم و بینی روی این دو خط به دو قسمت مساوی قرار گیرد، دارای انحراف نمی‌باشد ولی در غیر این صورت بینی انحراف داشته و با کمک جراحی بینی طبیعی می‌توان این مشکل را برطرف نمود. برخی از معیارهای بینی طبیعی عبارتند از:

  • رعایت فاصله بینی با چشم ها
  • رعایت فاصله بینی با لب ها و چانه ها طبق اندازه استاندارد
  • رعایت زاویه بین بینی و خط عمود به لبها
  • کمتر بودن پهنا قسمت استخوانی بالای بینی از پهنای پایه بینی

چه افرادی گزینه ی مناسبی برای جراحی بینی طبیعی هستند؟

جراحی بینی طبیعی به علت غیر مصنوعی یا اصطلاحا نچرال بودن، می‌تواند انتخابی ایده آل برای تمام افراد با هر نوع فرم بینی اعم از گوشتی و استخوانی باشد. لازم به ذکر است که جراحی بینی طبیعی، می‌تواند بهترین انتخاب برای آقایان باشد زیرا علاوه بر برطرف کردن نواقص بینی، جذابیت مردانه چهره شان نیز از بین نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی در کرج

مزایای جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی دارای مزیت های بیشماری است که این مزیت ها عبارتند از:

  • بهبود عملکرد تنفسی
  • طبیعی بودن سوراخ ها و تیغه بینی
  • مناسب بودن آن با هر نوع چهره و سنی
  • از بین رفتن قوز بینی
  • تغییر نکردن ظاهر بینی بعد از چند سال
درباره جراحی طبیعی در کرج

چه افرادی نمی‌توانند جراحی بینی طبیعی را انجام دهند؟

افرادی که ویژگی های زیر را دارند واجد شرایط برای این جراحی نیستند، این افراد عبارتند از:

  • افرادی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند.
  • افرادی که یکبار جراحی را انجام داده اند و یکسال از جراحی آن ها نمی‌گذرد.
  • افرادی که به بیماری های خاصی مانند هموفیلی، انعقاد خون، دیابت، بیماری های قلبی و ریوی مبتلا هستند.
  • بانوانی که به تازگی زایمان داشته اند باید حداقل تا دو ماه پس از زایمان خود برای از بین رفتن تورم صبر کنند و پس از آن برای جراحی بینی اقدام کنند.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *