جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی دغدغه برخی مراجعین ما که دچار این بیماری هستند می‌باشد. در واقع سوال اصلی این بیماران این است که امکان جراحی بینی با وجود دیابت وجود دارد یا خیر. یک فرد دیابتی برای این که شرایط لازم برای جراحی بینی را پیدا کند، باید وزن نرمال خود را حفظ کرده و نباید وابسته به انسولین باشد. با ما همراه باشید تا به صورت کامل درباره قند خون و همچنین اثر آن بر جراحی بینی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قند خون بالا چه تاثیری بر جراحی بینی دارد؟

قند خون بالا بر جراحی بینی در کرج می‌تواند اثرات مختلفی داشته باشد. در واقع یکی از مهمترین اثرات بیماری دیابت یا بالا بودن قند خون، ایجاد اختلالات عروقی و مشکل در خونرسانی بافتی می‌باشد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که قند خون به میزان کافی کنترل نشده باشد واز محدود نرمال فراتر باشد. پس اگر قند خون کنترل شده دارید خیلی نباید نگران این عارضه باشید. در بیمارانی که به صورت طولانی مدت درگیر بیماری دیابت هستند، احتمال ایجاد اختلالات عروقی و خون رسانی بیشتر می‌باشد. زمانی که خون رسانی به یک بافت کاهش پیدا کند، بهبودی پس از جراحی نیز با تاخیر انجام می‌شود. همچنین در این مواقع احتمال بروز عفونت و رشد میکروب های دیگر وجود دارد. پس کنترل قند خون به خصوص قند خون سه ماه یا HBA1C پس از جراحی بینی بسیار مهم می‌باشد. معمولا در بیمارانی که مصرف انسولین برای کنترل قند خون دارند توصیه می‌شود که در روز جراحی بینی از میزان بسیار کمتری از انسولین روزانه خود مصرف کنند. همچنین برخی پزشکان معتقدند در جراحی بینی در بیماران دیابتی وابسته به انسولین، اگر جراحی در ابتدای روز انجام شود، نیازی به تزریق انسولین صبحگاهی نمی‌باشد. جراحی بینی در بیماران دیابتی غیر وابسته به انسولین معمولا خیلی دشوار نبوده وبا رعایت نکات ساده ای دوران بهبودی را بیماران سپری می‌کنند. در این بیماران نیز از شب قبل داروها قطع شده و نیازی به مصرف داروهای کاهنده قند خون در صبح روز عمل در بیماران دیابتی کاندید رینوپلاستی نمی‌باشد.

جراحی بینی در افراد دیابتی

میزان نرمال HBA1C برای جراحی بینی چقدر میباشد؟

بهترین حالت برای بیماران مبتلا به دیابت که قصد جراحی بینی دارند آن است که قند خون سه ماهه آنها در محدوده نرمال باشد. در واقع زمانی که میزان قند خون سه ماهه آنها در محدوده طبیعی باشد، مشخص می‌شود که این بیمار به طور منظم قند خون خود را کنترل کرده و از این رو در ایام پس از جراحی بینی نیز نکات لازم را رعایت می‌کند. قند خون سه ماهه از طریق آزمایش HBA1C بررسی می‌شود. در واقع این تست یک انقلابی در کنترل قند خون بوده که به پزشکان درباره وضعیت قند خون و همچنین رعایت نکات درمانی توسط بیماران، اطلاعات ارزشمندی را می‌دهد. برای جراحی بینی در افراد دیابتی حتما می بایست، از پزشک فوق تخصص غدد تاییدیه اخذ نمایید.

ایا داروی بیهوشی یا جراحی بینی بر میزان قند خون اثر می‌گذارند؟

به طور کلی سیستم سمپاتیک یا همان استرس در بدن در مواجهه با هرگونه شرایط استرس زا، پاسخ های گوناگونی را مانند تپش قلب،افزایش اندک فشار خون و… تولید می‌کند. یکی از پاسخ های بدن در برابر استرس جراحی و بیهوشی، افزایش اندک و گذار در میزان قند خون می‌باشد. این میزان معمولا خیلی زیاد نبوده و بلافاصله پس از جراحی نیز رفع می‌شود.

دوران نقاهت جراحی بینی در افراد دیابتی

دوران نقاهت در بیماران دیابتی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند مانند بیماران دیگر می‌باشد اما تفاوت هایی نیز دارد. در دوران نقاهت پس از جراحی بینی در بیماران دیابتی باید به رعایت بهداشت ناحیه عمل و مصرف منظم داروها به خصوص داروهای آنتی بیوتیک توجه داشت. پیشگیری از عفونت جز اساسی در جراحی بینی می‌باشد. یکی دیگر از مواردی که بیماران کاندید جراحی بینی مبتلا به دیابت باید رعایت کنند، پایش منظم قند خون در ایام پس از جراحی می‌باشد. آبمیوه های غیر طبیعی منابع سرشار از قندها بوده که مصرف بیش از حد آنها می‌تواند خطرناک باشد. از همان روز عمل و بلافاصله پس از آنکه پزشک شما اجازه مصرف آب و مواد غذایی را بدهد، می‌توانید از داروهای کنترل کننده قند خون پس از جراحی بینی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های پس از انجام جراحی بینی

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *