جراحی بینی ترمیمی در کرج

جراحی ترمیمی بینی در کرج

جراحی ترمیمی بینی در کرج در واقع به مراتب از جراحی اولیه بینی دشوارتر بوده و انتخاب پزشک معالج بسیار مهم می‌باشد. افرادی که به دنبال جراحی ثانویه بینی در کرج هستند، در واقع مراجعینی هستند که قبلا برای بهبود ظاهر و شاید هم عملکرد بینی خود، تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. افرادی که کاندید جراحی ترمیمی بینی هستند، از سخت ترین کیس ها در بین انواع جراحی های زیبایی به گفته اغلب جراحان زیبایی به شمار می‌روند. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی درباره جراحی ترمیمی بینی در کرج بیان کنیم، با ما همراه باشید.

چرا جراحی ترمیمی بینی دشوار تر از جراحی اولیه است؟

در پاسخ به این سوال که چرا جراحی ترمیمی بینی دشوارتر از جراحی اولیه است باید بیان کنیم دلیل اول آن است که معمولا جراح بینی ترمیمی ثانویه در کرج  با یک بیمار ناراحت و ناراضی از وضعیت فعلی بینی خود روبه رو هستند. اغلب این بیماران با نگرش بی اعتمادی و استرس فراوان نزد جراح بینی ترمیمی مراجعه می‌کنند. همین شرایط رابطه منطقی میان بیمار و پزشک را می‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد. این بیماران باید درک درستی از شرایط بینی خود داشته باشند و این نکته را بدانند که لزوما با جراحی دوم وحتی سوم قرار نیست بینی به سایز و فرم دلخواه برسد. به طور کلی جراحی ترمیمی بینی مانند جراحی بینی اولیه نبوده زیرا بافت بینی یک مرتبه تحت برش قرار گرفته و از طرفی هم بافت ها و غضروف های بینی به نوعی ضربه خورده و تحلیل رفته می‌باشد که روی هم رفته جراحی دشوار و پیچیده ای را رقم می‌زند که سبب می‌شود هیچگاه تمامی ایرادات بینی قابل رفع شدن نباشند. صرفا در جراحی ترمیمی ثانویه ایرادات بینی تا حد قابل قبولی رفع می‌شوند. حساسیت بیماران و میزان اعتماد به نفس و البته شرایط روحی و و روانی آنها در نتیجه نهایی جراحی بینی ترمیمی در کرج و میزان رضایت آنها تاثیر واضح دارد.

طبق تحقیقات و توصیه های انجمن جراحان زیبایی آمریکا  افراد با نگرش مثبت عمل جراحی بهتری را تجربه خواهند کرد.  یک دلیل مهم دیگر آن است  که معمولا با توجه  به آسیب غضروفی و تحلیل بافت های حمایتی بینی در جراحی ترمیمی نیاز به غضروف طبیعی بدن خود بیمار(گوش یا دنده) و یا غضروف مصنوعی باشد. چسبندگی بافت های بینی به دنبال جراحی بینی در کرج نیز،یک مسئله دشوار دیگری برای این جراحی می‌باشد. حداقل زمانی که پس از جراحی اولیه بینی می‌توان برای ترمیم آن اقدام کرد، یک سال پس از جراحی می‌باشد. به دلیل آنکه بینی پس از جراحی 6تا12ماه حداقل ورم دارد و درباره فرم نهایی آن نمی‌توان نظر دقیق داد.

جراحی بینی ترمیمی در کرج

دلایل مختلف نیاز به جراحی ترمیمی یا ثانویه بینی در کرج

این دلایل به طور کلی به دلایل ظاهری و عملکردی بینی تقسیم می‌شوند. البته در بیشتر موارد هر دو این مشکلات به طور همزمان در بیماران وجود دارد. موارد زیر عمده ترین دلایل ذکر شده از سوی بیماران کاندید جراحی ترمیمی می‌باشد:

  • کجی بینی
  • باقی ماندن یا ایجاد مشکلات تنفسی
  • عدم قرینگی سوراخ های بینی
  • عفونت تیغه میانی بینی
  • تحلیل بیش از انتظار غضروف های نوک بینی (تیپ)
  • تحلیل غضروف میانی بینی (سپتوم)
  • تغییر مدل بینی: گاهی مراجعین تمایل به فانتزی تر شدن بینی و گاهی نیز تمایل به طبیعی تر شدن بینی دارند
  • باقی ماندن قوز بینی
  • پهن بودن بینی
  • اسکار بیش از حد محل برش بینی به دنبال جراحی قبلی

چگونگی انجام جراحی بینی ترمیمی در کرج

جراحی ترمیمی بینی در اغلب موارد تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، در موارد اندکی که ایرادات جزیی بینی مانند ایراد در پره بینی وجود داشته باشد، بی حسی بینی انتخاب بهتری می‌باشد. جراحی بینی ترمیمی معمولا نیاز به استفاده از غضروف اضافی از گوش یا دنده بیمار دارد. معمولا غضروف های گوش، منبع خوبی برای غضروف جراحی ترمیمی بینی هستند. در موارد نادری ممکن است بافت های نرم بینی نیز آنقدر تخریب شده باشند که نیاز به پیوند بافت نرم هم باشد، بهترین منبع برای این کار بافت های روی استخوان گیجگاهی می‌باشد. برای اخذ این بافت ها، یک برش کوچک میان مو زده شده، به طوری که اسکاری از آن مشخص نباشد اصطلاحا به این بافت های پیوندی گرافت گفته می‌شود. جراحی بینی ترمیمی نیز مانند بینی اولیه هم به صورت باز و هم بسته انجام می‌شود. اینکه کدام روش مناسب بینی شما باشد را صرفا پزشک شما مشخص می‌کند.

اهمیت پوست در جراحی ترمیمی بینی

در جراحی بینی اولیه بافت بینی دست نخورده است، بنابرایم تحمل عوارض جراحی با حداقل التهاب، اسکار و تورم را دارد. در حالیکه جراح در عمل ترمیمی بینی، دوباره باید برش ها را ایجاد کرده که تا حدودی برای او محدودیت ایجاد می‌کند، به همین علت برش ها در پوست بینی باید طوری ایجاد شوند که آسیبی به پوست وارد نشود. در برخی موارد دیده می‌شود که پوست بینی در جراحی اولیه دچار آسیب شدیدی شده که باید جراحی ترمیمی بینی توسط یک متخصص متبحر و ماهر صورت گیرد. با توجه به این که در جراحی بینی ترمیمی، میزان تحمل پوست و نسج نرم رویی در عمل اولیه کاهش یافته است، بنابراین برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب محدودیت ایجاد می‌کند.

زمان مناسب جراحی ترمیم بینی

از نظر متخصصان و جراحان در زمان انجام جراحی ترمیمی بینی، باید ترمیم بافت بینی به ثبات نسبی رسیده باشد. بنابراین ترمیم بینی، باید حداقل یکسال پس از جراحی بینی انجام شود. پس از انجام جراحی بینی به وجود تورم بینی چنانچه مشکلات دیگری در بینی وجود داشته باشد قابل تشخیص نخواهد بود. لذا پس از گذشت حداقل یکسال، این تورم به میزان قابل توجهی فروکش نموده و مشکلات احتمالی به وضوح قابل تشخیص و در نتیجه قابل ترمیم خواهند بود. به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه ترمیم بینی قبل از یکسال انجام گیرد، گاها عوارض جبران ناپذیر خصوصا در ناحیه پوست به بینی به دنبال خواهد داشت. زمانی که ترمیم زخم های داخل بینی انجام نشده و به عبارتی ترمیم بینی هنوز فعال است، دستکاری نمودن دوباره آن مسبب اختلال در خونرسانی پوست شده و ترمیم بینی را مختل خواهد نمود. به همین منظور برای کسب نتیجه ی ایده آل باید حداقل بعد از یکسال اقدام به ترمیم بینی نمود.

دوره نقاهت جراحی ترمیمی بینی

ریکاوری و بهبودی از جراحی ترمیمی بینی مشابه رینوپلاستی (جراحی بینی) اولیه می‌باشد. تورم، احتقان بینی و سایر علائم را مانند جراحی بینی اولیه تجربه خواهید کرد. البته گاهی ممکن است یکی از علائم یاد شده را کمی کمتر یا بیشتر نسبت به جراحی اولیه بینی تجربه نمایید. پس از جراحی ترمیمی بینی داروی مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. برای کاهش ورم نیز، توصیه ما به شما استفاده از کمپرس یخ در 48 ساعت اول پس از عمل می‌باشد. حداقل زمان ریکاوری و نقاهت از عمل جراحی ترمیمی بین 5 تا 7 روز می‌باشد، پس از آن با توجه به توان بدنی خود، می‌توانید به محل کار خود و فعالیت های قبلی (البته به جز فعالیت های سنگین مانند فعالیت های ورزشی) باز گردید. زمان کاهش ورم بینی به دنبال جراحی ترمیمی از رینوپلاستی اولیه طولانی تر بوده و حدود 12 تا24ماه ممکن است طول بکشد. مهمترین مسئله برای رسیدن به نتیجه مطلوب در جراحی زیبایی، صبر و اعتماد به پزشک معالج می‌باشد. در جراحی بینی با گذشت زمان (حدود 6 ماه) بینی رفته رفته به سمت فرم نهایی خود حرکت می‌کند. توجه داشته باشید که با رعایت مراقبت های پس از انجام جراحی بینی دوره نقاهت کوتاهتر و بهتری را سپری می‌کنید.

جراحی ترمیمی بینی

هزینه جراحی ترمیمی بینی

هزینه ترمیم بینی عمل بینی معمولا بیشتر از جراحی اولیه است زیرا عمل ترمیمی بینی چیدگی بیشتری دارد، به همین دلیل جراحی بینی ثانویه نیاز به مهارت و تجربه بیشتری دارد.عوامل مختلفی که بر هزینه عمل بینی تاثیرگذار هستند، عبارتند از:

نوع عمل جراحی

نوع عمل جراحی بر هزینه تاثیر گذار است. این بدین معنی است که مشکل ایجاد شده بعد از عمل جراحی اولیه بر هزینه عمل ترمیم بینی تاثیر می‌گذارد. برای مثال ترمیم قوز بینی نسبت به ترمیم افتادگی نوک بینی، پیچیده تر و هزینه بر تر است.

دشواری و پیچیدگی عمل

جراحان برای جراحی هایی که دشواری و پیچیدگی بیشتری دارند، هزینه ی بیشتری دریافت خواهند کرد زیرا زمان و تلاش زیاد از متخصصان را طلب می‌کند. جراحی ترمیمی بینی نیز یکی از جراح هایی محسوب می‌شود که دشواری و پیچیدگی زیادی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

اکثر پزشکانی که مهارت و تجربه بیشتری دارند، هزینه ی بیشتری برای انجام جراحی از بیماران خود دریافت می‌کنند. البته نکته قابل توجه این است که نتیجه ی جراحی پزشکان ماهر، در اکثر مواقع برای بیماران مطلوب است. برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر و رسیدن به نتیجه ی مطلوب حتما به بهترین جراح بینی ترمیمی در کرج مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *