پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی موجب تشدید خونریزی، افزایش تورم و التهاب بینی، کبودی بعد از عمل، افتادگی نوک بینی، نرسیدن به نتیجه دلخواه و تغییر فرم بینی را به همراه داشته باشد. بنابراین رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی الزامی است تا دوره نقاهت به حداقل برسد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره پایین انداختن سر بعد از عمل بینی و راهکارهای جلوگیری از آن بیان کنیم، با ما همراه باشید. 

تا چند روز بعد از عمل بینی باید سرمان را بالا نگه داریم؟

مدت زمان لازم برای بهبود پس از جراحی بینی در کرج و نحوه روند بهبودی بستگی به نوع جراحی و وضعیت فرد می‌تواند داشته باشد. یکی از سوالات متداول زیباجویان این است که تا چند روز بعد از جراحی بینی باید سربالا باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که به طور معمول پزشکان حدود 2 تا 6 هفته را برای بهبود کامل در نظر می‌گیرند. هنگامی که سر شما پس از جراحی بالا قرار گرفته است، باید این موقعیت را حتی در زمان استراحت و خواب نیز رعایت کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر پس از جراحی بینی، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و به توصیه های ارائه شده توجه ویژه ای داشته باشید.

درباره پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

عوارض پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

هر نوع بی احتیاطی با عدم مراقبت پس از جراحی بینی می‌تواند عوارض ناخوشایندی به همراه داشته باشد و موجب نارضایتی از شکل بینی شود. یکی از این مراقبت ها درست نگه داشتن صحیح سر پس از جراحی است. مراقبت های بعد از جراحی بینی مانند عدم پایین انداختن سر بعد عمل بینی از مهمترین نکات اساسی است که باعث می‌شود تا جراحی بینی با کمترین عوارض جانبی همراه بوده و بیمار دچار مشکلاتی ماند افتادگی بینی نشود. عوارض پایین انداختن سر بعد از عمل بینی عبارت است از:

افتادگی نوک بینی بعد عمل

یکی از مهم ترین عوارض پایین انداختن سر بعد عمل بینی افتادگی نوک بینی می‌باشد. این عارضه به مرور زمان ایجاد خواهد شد. البه افتادگی نوک بینی دلایل مختلف دیگری از جمله عدم مهارت پزشک یا انتخاب تکنیک نامناسب برای جراحی نیز اتفاق خواهد افتاد. در صورت عدم پیوند غضروفی صحیح یا محکم کردن غضروف های نوک بینی، به مرور شاهد افتادگی بینی بعد عمل خواهیم بود.

تورم و کبودی

پایین انداختن سر بعد عمل بینی موجب می‌شود تا بینی دچار تورم و کبودی بعد عمل بینی شود زیرا این کار موجب افزایش تجمع خون می‌شود. مقدار تورم و کبودی بعد از جراحی بینی طبیعی است و استفاده از کمپرس یخ می‌توان به رفع این مشکل کمک کرد. اما اگر تورم و کبودی ناشی از درست نگه داشتن سر بعد از جراحی بینی باشد، طول دوره بهبودی و نقاهت افزایش می‌یابد و این اصلا خوشایند نیست.

خونریزی

یکی دیگر از عوارض پایین انداختن سر بعد از عمل بینی خونریزی می‌باشد، زیرا این موضوع باعث می‌شود تا به مویرگ ها فشار وارد شده و موجب پارگی آن ها شود. مویرگ هایی که در اطراف ناحیه جراحی شده هستند به شدت حساس و آسیب پذیر بوده و هر گونه فشار به آن ها می‌تواند با خونریزی همراه باشد.

تا چند روز بعد از عمل بینی باید سرمان را بالا نگه داریم؟

چگونه از پایین انداختن سر بعد عمل بینی جلوگیری کنیم؟

با توجه به عوارض ذکر شده بسیار مهم است که مراقبت های اصولی پس از جراحی را با دقت دنبال کنید و تا می‌توانید از پایین انداختن سر بعد جراحی خودداری نمایید. پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت های پس از انجام جراحی بینی که توسط جراح ارائه شده است و هرگونه نگرانی یا مشکلی که ممکن است در طول فرایند بهبودی ایجاد شود، ضروری است. راهکارهایی که برای جلوگیری از پایین انداختن سر بعد عمل بینی می‌توان رعایت کرد:

  • از بلند کردن اجسام سبک و سنگین خودداری کنید، زیرا خم کردن سر برای بلند کردن اجسام باعث می‌شود تا عضلات صورت به ویژه در ناحیه جراحی شده کشیده شوند و این با آسیب به مویرگ ها و بافت بینی، خونریزی و کبودی در بینی و اطراف آن همراه است.
  • سعی کنید وسایل ضروری را در دسترس نگه دارید و اگر لازم است چیزی را از کشو، قفسه یا زمین بردارید، سرتان را بالا گرفته، زانوهایتان را کمی خم کنید و به آرامی خود را پایین بکشید و سپس شی را بردارید.
  • هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید، برای این منظور می‌توانید از دو بالش نرم استفاده کنید. همچنین از دراز کشیدن به پهلو راست یا چپ خودداری کنید.
  • از انجام تمرینات ورزشی که ممکن است به سر فشار وارد کنند مانند وزنه برداری، بدنسازی و … اجتناب کنید و تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده، تمرینات ورزشی خود را از سر نگیرید.
  • خیاطی کردن به دلیل خم شدن سر به سمت پایین بعد از جراحی بینی ممنوع می‌باشد.
  • چنانچه مجبور به کار کردن با لپ تاپ یا کامپیوتر هستید، مانیتور را بالاتر از دید خود قرار دهید.
  • استفاده از بندهای سر می‌تواند به شما کمک کند تا سر را در موقعیت مطلوب نگه دارید و از پایین انداختن آن جلوگیری کنید.. این بندها به صورت محکم اطراف سر قرار می‌گیرند و از حرکت آزاد سر در طول شب جلوگیری می‌کنند.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *