درباره حرف زدن بعد از جراحی بینی

صحبت کردن پس از جراحی بینی

صحبت کردن پس از جراحی بینی چه عوارضی دارد؟ پس از جراحی بینی جهت دستیابی به نتایج مطلوب باید از انجام برخی از فعالیت‌ها خودداری نمائید و دستورالعمل‌های پس از جراحی را به طور کامل دنبال نمائید. یکی از مواردی که کمتر به آن دقت می‌شود صحبت کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن پس از جراحی بینی است که در ادامه‌ی این مقاله توضیحات بیشتری در مورد آن می‌دهیم.

عوارض صحبت کردن پس از جراحی بینی

عوارض صحبت کردن پس از جراحی بینی موضوعی است که میان جراحان مختلف هنوز مورد بحث است. با اینکه برخی جراحان عقیده دارند که صحبت کردن هیچ گونه تغییری در نتایج جراحی نمی‌تواند ایجاد نماید اما تعدادی دیگر از جراحان به بیماران خود توصیه می‌کنند که از زیاد حرف زدن پس از جراحی بینی بپرهیزید. این گروه از جراحان به بیماران خود توصیه می‌کنند حداقل تا 48 ساعت اول پس از جراحی تا جایی که می‌توانند کم صحبت کنند و پس از آن نیز به مدت چند هفته از صحبت کردن بیش از اندازه بپرهیزند.

حرف زدن چگونه می‌تواند به نتایج جراحی بینی آسیب وارد نماید؟

پس از جراحی بینی تا چند هفته باید از هرگونه ضربه، لمس و حرکت بینی خودداری نمائید. با اینکه معمولاُ لب بالایی در هنگام صحبت کردن حرکت اندکی دارد اما در صورتی که زیاد صحبت کنید ممکن است باعث حرکت بینی شود و منجر به عوارضی مانند افتادگی نوک بینی (پتوز) شود. همچنین حرف زدن و حرکات لب بالا ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه‌ی بینی شود بنابراین بهتر است تا جایی که می‌توانید از حرف زدن خودداری نمائید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این عوارض برای جراحی به بهترین جراح بینی در کرج مراجعه کنید.

حرف زدن بعد از جراحی بینی

خندیدن پس از جراحی بینی

اگر خندیدن فقط شامل یک لبخند کوتاه باشد نمی‌تواند آسیبی به نتایج جراحی وارد نماید اما اگر شروع به قهقهه زدن کنید ممکن است فشار به برش‌ها و بخیه‌ها وارد شود و باعث شود که آنها باز شوند. به همین دلیل در طی چند هفته‌ی اول پس از جراحی از هرگونه خنده‌ی شدید باید پرهیز نمائید. بهتر است جهت پیشگیری از خندیدن از دوستان و خانواده خود بخواهید که اطراف شما شوخی نکنند، داستان‌های بانمک تعریف نکنند و از فرستادن کلیپ‌های خنده‌دار برای شما تا زمان بهبودی بپرهیزند. همچنین از تماشای برنامه‌های کمدی تلویزیون خودداری نمائید. در صورتی که در شرایطی قرار گرفتید که مجبور شدید بخندید می‌توانید با دست خود لب‌ بالا و پایین را نگه دارید تا خنده‌ی شما هیچ گونه فشاری به بینی وارد نکند.

خمیازه کشیدن پس از جراحی بینی

خمیازه کشیدن یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند بر بینی فشار وارد نماید بنابراین توصیه می‌شود در چند هفته اول پس از جراحی تا جایی که می‌توانید از خمیازه کشیدن پرهیز نمائید. با این وجود خمیازه کشیدن یک واکنش طبیعی بدن است و نباید هر بار که احساس خمیازه کشیدن داشتید آن را سرکوب نمائید. می‌توانید شدت خمیازه را با نگه داشتن لب‌ها و یا کشیدن نفس‌های آرام خودداری نمائید. خمیازه کشیدن زیاد از حد نشانه‌ای از این است که شما به مقدار کافی استراحت نمی‌کنید و بدن شما خسته است. به همین دلیل توصیه می‌شود در طی دوران نقاهت به قدر کافی بخوابید و استراحت منظم داشته باشید. مانند توصیه‌هایی که برای خندیدن کردیم در این قسمت نیز توصیه می‌کنیم به اطرافیان خود بگویید اگر احساس خمیازه کشیدن دارند جلوی شما خمیازه نکشند و اتاق را ترک کنند زیرا همان طور که می‌دانید خمیازه کشیدن می‌تواند مسری باشد.

گریه پس از جراحی بینی

با اینکه گریه کردن نمی‌تواند هیچ گونه عارضه‌ی فیزیکی روی نتایج جراحی داشته باشد اما می‌تواند باعث افزایش تورم و کبودی شود. گریه منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود و همچنین باعث افزایش ترشح مخاط بینی می‌شود که همگی این موارد منجر به افزایش تورم پس از جراحی بینی در کرج می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که تا حداقل تا دو هفته از احساسی شدن و گریه کردن بپرهیزید. در صورتی که ناچار به گریه شدید سر خود را بالا نگه دارید و از کمپرس آب سرد جهت کاهش تورم در بینی استفاده کنید.

نتیجه گیری

با اینکه صحبت کردن، خندیدن، گریه کردن و خمیازه کشیدن نمی‌توانند عوارض چشمگیر فیزیکی روی نتایج جراحی داشته باشند اما توصیه می‌شود در چند هفته‌ی اول جهت کاهش تورم، کبودی و کاهش فشار به برش‌های جراحی، هر فعالیتی که باعث کشش روی عضلات صورت شود را کمتر انجام دهید. هر زمانی که تغییرات شدید در حالات صورت داشتید و حس کردید فشاری به ناحیه‌ی بینی شما وارد شده است در اولین فرصت با جراح خود صحبت نمائید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *